برپایی جشن های حلول ماه رجب در شهرها و روستاهای محروم 

برپایی جشن های حلول ماه رجب در شهرها و روستاهای محروم 

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: از اولویت فعالیت های کانون شهید باکری به مناسبت ماه مبارک رجب، برپایی مجالس جشن است که هم زمان با حلول ماه مبارک رجب آغاز شده و تا سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) ادامه دارند.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب، گفت: از اولویت فعالیت های کانون شهید باکری به مناسبت ماه مبارک رجب، برپایی مجالس جشن همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی است که هم زمان با حلول ماه مبارک رجب آغاز شده و تا سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) ادامه دارند.



مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب با بیان این مطلب که این مجالس جشن در قالب کاروان شادی برگزار می شوند، افزود: به همین منظور با استفاده از ظرفیت بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری، اقدام به اعزام این کاروان به شهرستان های منوجان، فاریاب، قلعه گنج کرده و علاوه بر این نیز در رودبار جنوب و بخش جازموزیان جشن هایی را برگزار می کنیم.


وی با اشاره به این که کاروان شادی در روستاها و مناطق محروم حضور می یابد، ابراز کرد: سخنرانی، مولودی خوانی، نمایش و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های تدارک دیده شده است که کاروان شادی گروه جهادی شهید باکری در این مناطق اجرا می کند.


حجت الاسلام خاوری ادامه داد: ویژه برنامه سخنرانی با استفاده از ظرفیت طلاب و با محوریت سخنرانی در باب فضائل حضرت علی (ع) و با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با سبک زندگی و سیره آن حضرت و ترویج فرهنگ علوی در جامعه اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری در ایام رجب در حوزه خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان از طریق اجرای طرح مواسات و همدلی است.


وی اضافه کرد: بر همین اساس به همت بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری، تعداد ۱۰۰ بسته غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، قند و ماکارونی تهیه شده است که در بین خانوارهای نیازمند توزیع می شود.


حجت الاسلام خاوری عنوان کرد: گرامیداشت مناسبت های مذهبی و ملی یکی از اولویت های اصلی فعالیت های مذهبی کانون شهید باکری است و ویژه برنامه های ماه رجب با هدف ترویج روحیه شادی و نشاط معنوی و نیز تعظیم و بزرگداشت شعائر دینی و الهی برگزار می‌شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب تاکید کرد: اعیاد اسلامی، فرصت مناسبی برای ابراز شادی، برپایی جشن و سرور و نیز برقراری ارتباط با خداوند متعال است و کوچکترین وظیفه ما به عنوان مسلمان و شیعه بزرگداشت این اعیاد است.

 

شایان ذکر است؛ جنوب کرمان دارای قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری است که ذیل ستاد هماهنگی کانون های مساجد این منطقه در حال فعالیت بوده و کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب است که در روستایی هیر شاه آباد قرار دارد و عمده فعالیت این کانون در حوزه خدمت رسانی به محرومین است.

پایان پیام/ 586